Tervetuloa blogiini! Blogi on päiväkirjani laihduttamisesta ja elämäntapamuutoksesta, jonka aloitin 29.7.2020. Olen 30-vuotias nainen ja perheeseeni kuuluu avomies sekä kissa. Lihavuus on alkanut jo vaikuttamaan yleiseen hyvinvointiini, joten asialle on jotain tehtävä jo terveyden vuoksi.

keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Helmikuun haaste

Työkaveri oli linkittänyt omalle facebook-seinälle kivalta kuulostavan haasteen. Kyseessä on porilaisen personal training-yrityksen nimeltä Piukat Paikat 27 päivän haaste. Ja minähän päätin ottaa myös haasteen vastaan ;)

https://www.facebook.com/PTPiukatPaikat


Haaste on jatkoa samaisen firman tammikuun haasteelle, jossa pelkästään kyykättiin. Nyt sitten tehdään kyykkyjen lisäksi myös punnerruksia ja ollaan lankussa. Yrittäjä pistää päivittäin facebook-sivuille ohjeet päivän kyykky-, punnerrus- ja lankkumääristä.

Tähän mennessä olen saanut kaikki tehtyä, mitä pitääkin. Kyykyt menevät hyvin, teen niitä yleensä 25 kyykyn sarjoissa ja eri variaatioilla. Mutta punnerrus... Huh huh. Mulla vaan taitaa olla niin heikot rintalihakset, että niiden tekeminen ei onnistu. Netistä opiskelin tekniikkaakin niiden tekemiseen, mutta ei. Mulla kyynärnivelet on yliliikkuvat ja musta tuntuu että se vaikeuttaa punnerrusten tekoa, kun pitää keskittyä että kyynärpäät osoittavat sivuille eikä taakse. 

Rintalihasten heikkoudesta; kuntosalillakin veivaan rintalihaslaitteessa ehkä maximissaan kahden kilon painoilla... Että ehkä se kertoo jo jotain. Oon miettiny että jätän suosiolla nuo punnerrukset vähemmäksi ja keskityn tekniikkaan ja että edes yksi punnerrus tulee puhtaasti tehtyä.

Lankussa jaksan olla just sen 30 sekuntia, mikä ottaa jo koville. Eli ilmeisesti myös keskivartalolihakset ovat järkyttävän huonossa kunnossa :(

Pikkasen on meinannut viime aikoina masentaa tämä projekti. Pitäis vaan koittaa olla kärsivällinen eikä hätäillä tulosten kanssa. Ja mitenpä mulla niitä lihaksia voisi ollakaan, kun oon viime vuodet lähinnä sohvalla makoillut??

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti