Tervetuloa blogiini! Blogi on päiväkirjani laihduttamisesta ja elämäntapamuutoksesta, jonka aloitin 29.7.2020. Olen 30-vuotias nainen ja perheeseeni kuuluu avomies sekä kissa. Lihavuus on alkanut jo vaikuttamaan yleiseen hyvinvointiini, joten asialle on jotain tehtävä jo terveyden vuoksi.

torstai 1. elokuuta 2013

Nyt se alkaa!!

Neljä perunaa, kaksi kauhallista lihakastiketta, ei salaattia, jälkiruokavanukas, ruokatupakka, santsaus, ilta television taikka läppärin ääressä...
Tuttua hommaa mulle. Viimeisen vuoden aikana elämäni on mennyt aivan järkyttävään suuntaan. Ruoka-annokset alkavat olla jo painonnostajakilpailijan luokkaa ja tupakin poltto mennä mahdottomaksi. Mitään muuta en tee kuin istun sohvalla, yleensä läppäri sylissä ja jonkinlaista ruokaa syöden. 
 
Heinäkuussa olin yläasteaikaisen luokkani luokkakokous, jossa otettiin ns. uusi luokkakuva. Kuvan nähdessäni järkytyin; olenko tosiaan noin lihava?? Kukaan muu entisestä luokastani ei ollut lihonut, ainoastaan minä. Yläasteajoista painoa on tullut ainakin 30 kg! Toki tiedän sen, että tuskin kukaan pysyy samoissa mitoissa läpielämän mitä on ollut teini-iässä, mutta noin raju painonnousu ei ole hyväksi ja varsinkin kun paino on jo BMI:n mukaan merkittävän lihavuuden puolella.
 
Tuon kuvan nähtyäni sain inspiksen. En halua olla lihava, miksi minun pitäisi? Olen kyllästynyt siihen, etten löydä enää kauniita vaatteita mistään. Housut ja varsinkin farkut joudun ostamaan kauppojen läskiosastolta (ei siinä mitään, hyviä farkkuja...). Työvaatteet puristavat ja ratkeilevat haaruksista tämän läskin kyykistellessä. 
 
Laihdutuksesta vaikean tekee työni; olen lähihoitaja ja työ on 3-vuorotyötä. Yövuorot tuntuvat sotkevan kaiken rytmin elämässä, vaikka teen ihan mielelläni yövuoroja.  Joudun suunnittelemaan tämän projektini täysin työni mukaan; milloin liikun, milloin syön ja mitä.

Tässä olkoon alkusanat. Seuraavassa postauksessa näette "komeita" koko vartalokuvia...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti