Tervetuloa blogiini! Blogi on päiväkirjani laihduttamisesta ja elämäntapamuutoksesta, jonka aloitin 29.7.2020. Olen 30-vuotias nainen ja perheeseeni kuuluu avomies sekä kissa. Lihavuus on alkanut jo vaikuttamaan yleiseen hyvinvointiini, joten asialle on jotain tehtävä jo terveyden vuoksi.

perjantai 2. elokuuta 2013

Ensimmäinen punnitus

Olen päättänyt punnita itseni aina perjantaisin. Syynä se, että näillä näkymin herkuttelupäivät sattuvat viikonlopuille... ja vapaat viikonloput tahtovat mennä suoraan sanottuna ryypätessä ja mässätessä. Tulee mieleen eräs lausahdus facebookista; en ole alkoholisti, he käyvät AA-kerhoissa... olen JUOPPO, juopot käyvät juhlimassa :D

Vaikka laihdutusta on takana vasta viisi päivää, niin punnitsin itseni kuitenkin jo tänään. Paino oli 93,2 kg eli pudotusta on viidessä päivässä tullut 500 grammaa! Sehän se on sopiva viikkotahti, kuvainnollisesti siis voipaketti viikossa. Jäi ottamatta kuva puntarin lukemasta, jospa ens kerralla olis kamera hollilla.

Tänään mulla on vapaapäivä, huomenna jälleen työt kutsuu. Herätyskello soi kahdeksalta ja tavoista poiketen en syönyt heti aamupalaa vaan join kupin teetä ensin. Aamupalana mulla on pari Weetabix-muroketta ja niiden kaverina marjoja, hedelmiä sekä maitoa pari desiä. En ole vielä ainakaan ottanut puuroja mukaan ruokavalioon, sillä aiemmista kerroista olen oppinut sen että niiden syönti jää...


Yllä torstain aamupala, weetabixien kaveriksi pääsi yksi persikka pilkottuna. Aamuun kuuluu myös pari kuppia teetä sekä paikallislehti :) En juo kahvia ollenkaan, paitsi vieraiden luona ja jos joku tulee meille kylään ja hänelle keitän kahvit, niin silloin juon myös itse muutaman kupin. Kahvi turvottaa kovasti ja pistää mahan löysälle... Mieheni on samanlainen kahvinjuoja kuin minä, eli meillä kahvinkeitin on kaapissa pölyttymässä :)


Yllä taasen torstain lounasta; paprikamunakas, Real-ruisleipää kinkun, tomaatin ja kurkun kera sekä juomana appelsiinimehua ja seurana Kaleva. 

Perjantai-aamuna pääsi testiin uudet urheilukuteet sekä kävelysauvat. Kävin puolen tunnin reippaan lenkin heittämässä ja kyllä oli kivaa. En ole koskaan oikein lenkkeilystä välittänyt, mutta sauvojen kanssa siihen on ihan eri tuntuma. Sauvojen kanssa asento pysyy hyvänä ja saan niistä tukea.


Kas näin iloinen lenkkeilijä lähti tarpomaan perjantai-aamuna :) Jouduin ottamaan peilin takia kuvat ilman salamaa ja totesin että kyllä tuo mun kamera on sitten paska. Ostin sen viime talvena halvalla tori.fi:n kautta ja piti olla toimiva... Ihme räksytystä pitää ja patterien kulutus on järkyttävää. Laitoin aluksi tuohon normaalit patterit ja olikohan n. viisi kuvaa mitkä otti ja sitten ilmoitti että patterien virta vähissä, vaihda uudet?? Ladattavilla pattereilla olen tuon jälkeen nyt sitä käyttänyt, tosin nyt siinä on taas normipatterit, saa nähdä kuin kauan kestävät...

Hyvää alkavaa viikonloppua, kuten aiemmin kirjoitin niin mun viikonloppu menee töissä ja vielä iltavuoroissa :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti