Tervetuloa blogiini! Blogi on päiväkirjani laihduttamisesta ja elämäntapamuutoksesta, jonka aloitin 29.7.2020. Olen 30-vuotias nainen ja perheeseeni kuuluu avomies sekä kissa. Lihavuus on alkanut jo vaikuttamaan yleiseen hyvinvointiini, joten asialle on jotain tehtävä jo terveyden vuoksi.

torstai 30. tammikuuta 2014

Kuvia vuosien takaa

Olin tällä viikolla yövuorossa ja aikani kuluksi selailin vanhoja blogejani. Olin aikoinaan kiinnostuneempi muodista ja kaikesta siihen liittyvästä. Siihen aikaan näitä muotiblogeja pulpahti Internettiin kuin sieniä sateella ja pitihän se munkin oma perustaa, jossa sain esitellä upeaa tyylitajuani päivän asu-kuvissa... :D

Onneksi olen blogit säilyttänyt enkä ole niistä poistanut. Nythän niistä sai mahtavaa kuvamateriaalia tänne blogiin, vertailtavaksi kuinka kilot ovat vuosien varrella tulleet. Lisäksi nappasin facebookista kuvia. Pistetäänpäs kuvat näytille!


Näissä kahdessa ensimmäisessä kuvassa  olen noin 68 kg ja ne on otettu maaliskuussa 2009. Silloin olin vielä hoikka tyttö, joka kuitenkin halusi laihtua. Elämä oli tuohon aikaan aika raskasta henkisesti, mitä blogista luin. Luin kovasti pro-ana-blogeja ja kuuluin irc-galleriassa kys. "lahkon" yhteisöihin... En ole koskaan ollut anorektikko, mutta silloin mieleni valtasi hyvinkin anorektiset ajatukset. Inspasin itseäni luunlaihojen naisten kuvilla ja kuuntelin hyvinkin masentavaa musiikkia. Oli aika surullista lukea tuon ajan blogikirjoituksia. Uskalsin kuitenkin siihen aikaan avoimesti kirjoitella tunteistani ja jollain tapaahan se on hyvä, että johonkin pystyin niistä avautumaan.


Tämä ylimmäinen kuva on otettu toukokuussa 2010 ja olen siinä noin 75 kg. Tuolloin elämä tuntui olevan vähän parempaa, onneksi. Perusopinnot lähihoitajakoulussa olivat pikkuhiljaa ohitse ja vähän surua elämään toi mahtavan luokan menettäminen, kun jokainen suuntautui mihin suuntautui.

 

Näissä kuvissa olen 78kg ja ne on otettu heinäkuussa 2010.  Ylimmäisessä kuvassa olen serkkuni häissä Joutsassa. Se oli aivan ihana reissu, lähdin matkaan yksin Nissan Micrallani jonka silloin omistin :) Hellettä piisasi ja aurinko paistoi, tupakkaa kului 400 km:n matkalla melkein askillinen. Musiikki raikasi... Aah, pitäisi tehdä taas yksin tuollainen reissu.

Aikalailla yhdessä ja puolessa vuodessa olin saanut siis 10 kiloa tavaraa kerättyä!


Tämä kuva on taas otettu parhaimman kaverini häistä heinäkuussa 2012. Painoin tuolloin huikeat 90kg, eli taas on kahdessa vuodessa yksi kymppi kilonen kerätty varastoon.


Viimeiset kaksi kuvaa ovatkin sitten otettu paria viikkoa ennen laihduttamisen alkua, eli heinäkuussa 2013. Tällöin painoa oli kertynyt 94kg ja olen painavimmillani. Jos katsoo noita ihan ensimmäisiä kuvia vuodelta 2009 ja sitten näitä, siis kyllä huomaa muutoksen. Painoeroa kuvien välissä on 26kg! Ja tämä huikea painonnnousu on saatu aikaiseksi neljässä vuodessa.

Mikähän mulla on sitten aiheuttanut tämän lihomisen? Veikkaan että syynä on ollut ainakin se, että itsenäistyin ja muutin kotoa pois toukokuussa 2008. Sain syödä mitä halusin ja milloin halusin. Tosin ei meillä kotonakaan ole koskaan ollut kovin terveellistä ruokaa, esim. salaatteja olen oppinut syömään vasta koulussa.

Nyt on sitten kova tahto saada itseni taas noihin 2009 aikaisiin mittoihin. Ja sinnehän mä pääsen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti